Besparing
Op een vrije vrijdagochtend besloot ik om een advies van PorteRenee (Porterenee.nl of via de app zijn hun artikelen te lezen) op te volgen. Zij vertelden dat het slim is om je internetleverancier te bellen om als vaste klant korting te vragen. Of natuurlijk om over te stappen maar als je dat niet doet dan is bellen een goede actie. Ik zocht ons klantnummer en maandelijkse bedrag op en pakte de telefoon. Eerst kreeg ik een hele vriendelijke mevrouw aan de telefoon die mijn vraag 'om een leuke korting als vaste klant' helemaal begreep maar me niet verder kon helpen omdat we een zakelijk abonnement hebben. En dat klopt, een aantal jaar geleden hebben we het op Berts bedrijf geregistreerd omdat we toen sneller en beter internet konden krijgen. Ze typte mijn vraag in het systeem en verbond me door met een collega. Na een tijdje in de wacht te hebben gestaan kreeg ik een meneer aan de lijn. Ik vertelde eerst maar dat het bedrijf gestopt is en we nog wel een zakelijk abonnement hebben, wat we daaraan moesten doen. Dat was geen probleem tenzij we het zelf wilden omzetten, consequentie is dan wel dat we een ander kastje zouden krijgen. Hij vond het niet nodig, nou dan doe ik er ook niet moeilijk over, alleen maar toestand. Dat lieten we dus maar bestaan. Op mijn tweede vraag of hij een leuke korting kon geven omdat nieuwe klanten dat ook krijgen en wij zo trouw zijn ging hij uitgebreid in. Hij bekeek onze gegevens en bood aan om voor de komende 3 jaar het bedrag per maand met €12,10 te verminderen. En dat zonder dat er iets veranderde aan de geleverde diensten: internet, televisie en telefoon. Nu kun je ook wel televisie via internet bekijken maar wij waarderen het nog wel om zomaar wat te kunnen zappen en die vaste telefoon blijft er voorlopig ook nog in omdat de kinderen ons dan kunnen bereiken als ze alleen thuis zijn. Ik rekende snel uit: €12,10 keer 36 maanden is een besparing van €435,60. Dat is toch een mooi bedrag om over te houden na 3 jaar terwijl er verder niets verandert. We ronden het gesprek af en per mail werd alles netjes bevestigd. Ik was echt heel blij met mijn actie. Het kostte me 25 minuten van mijn leven en levert al met al een leuke besparing op, ideaal toch. Ik vloog de trap op om Bert op de hoogte te brengen. Goede actie dit.
Ik mocht gesprekleider zijn bij een groep verzorgenden en besloot om eind van de middag nog even te blijven zitten. Terug naar kantoor rijden was niet logisch om 16.15 uur als ik al zo dicht bij huis was. Naar huis rijden zou kunnen maar daar waren de kinderen al. Ik wilde juist nog even hard doorwerken om wat zaken af te ronden. En dus streek ik neer in een zitje van de CHE. Daar werkte ik een uur hard door. De komende weken ga ik er nog een aantal keer heen voor mijn werk, wellicht dat ik het dan weer zo doe. De sfeer kan ik wel aan wennen, voel me er helemaal thuis. Lesgeven of groepen studenten begeleiden lijkt me ook zulk mooi werk op een hbo, wie weet later als ik groot ben.
Voor mijn werk mocht ik naar de CHE, de hogeschool waar ik zelf gestudeerd heb. Toen heette het nog Maatschappelijk Werk en Dienstverlening, het tegenwoordige Social Work. Heerlijk om daar rond te lopen, ik zou daar zo weer willen studeren. Bekeek zelfs de website of ze niet een leuke post hbo hebben die ik kan gaan volgen. Maar om nou een studie te kiezen om het gebouw en de goede herinneringen is ook wat overdreven.
Reacties
Een reactie posten